Z jakich powodów każdy kto jeździ na rowerze powinien mieć na wyposażeniu pompkę, opis pompek serwisowych oraz ręcznych.

Aktualności

Jedną z podstawowych spraw w czasie użytkowania roweru jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w oponach. Dzięki temu nie tylko można będzie wygodniej jeździć, lecz również nie będzie ryzyka uszkodzenia dętki czy opony. Spora ilość rowerzystów nie pamięta o systematycznym sprawdzaniu stanu ciśnienia, a potem narzekają na to, że mają pokrzywione rachewki czy nawet przecięte dętki.

Przeciętna ręczna pompka nie poradzi sobie z tym na pewno, dlatego też w takich przypadkach zdecydowanie lepiej będzie się sprawdzać jakaś markowa pompka serwisowa, która umożliwi napompowanie każdego koła.

sklep - rzut
Pompki ręczne mają sporo zalet, jednak pompowanie nimi nie należy do najwygodniejszych, a poza tym za ich pomocą może być trudno uzyskać wyższe ciśnienia. Z tego też powodu wielu właścicieli rowerów, szczególnie takich, którzy lubią przy nich coś samemu robić, decyduje się na zakup nieco większej pompki. Najbardziej popularna jest pompka podłogowa (przeczytaj szczegóły), jest ona znacznie większa niż ręczna i pompowanie nią jest dużo bardziej wygodne. Nie trzeba się schylać czy klękać, a po prostu montuje się końcówkę na wentylu i na stojąco sprawnie i szybko pompuje rowerowe koła. Większość modeli tego typu pompek wyposażona jest także w manometr, przydaje się on mocno, jeśli będzie się chciało dokładnie wiedzieć, jakie się ma ciśnienie w kołach. Wielu użytkownikom rowerów zupełnie wystarczy do pompowania kół także typowa pompka samochodowa.

Przy jeździe ze zbyt małą ilością powietrza w kołach mogą się one przeciąć, jeżeli więc się nie chce prowadzić roweru do domu to warto o tym pamiętać. Poza tym niedokładnie dopompowane opony będą miały znacznie większy opór, z tego też powodu po prostu trudniej się na rowerze jedzie. Ciśnienie powinno się sprawdzać przez każdym wyjazdem, i jeśli go będzie za mało, to trzeba koło dopompować. Właściciele najpopularniejszych wentyli samochodowych zrobić to mogą na wszystkich stacjach benzynowych, warto jednak zastanowić się nad zakupem jakiejś pompki. Najtańsze modele zakupić już można za kilkanaście złotych i typowemu właścicielowi roweru w zupełności one powinny wystarczyć. Dodatkowym ich plusem jest też to, że można je przykręcić do roweru i bez przerwy mieć przy sobie (zobacz więcej).

Przeciętna pompka ręczna nie poradzi sobie z tym na pewno, z tego też powodu w takich sytuacjach zdecydowanie lepiej będzie się sprawdzać jakaś markowa pompka serwisowa, która umożliwi napompowanie każdego koła.