Czy obsługa klienta jest ważna?

Aktualności

Wiele dużych firm, w których podstawą działania jest obsługa klienta, skupiają się na tym, żeby w każdym punkcie była ona jednakowa. Przyciąga to bowiem stałych klientów, którzy doskonale wiedzą, czego mogą się spodziewać po wejściu do sklepu sygnowanego daną marką. Dlatego tak ważne są takie przedsięwzięcia jak szkolenia obsługa klienta. Firmy zdają sobie sprawę, że nikt nie zrobi tego lepiej i nie nauczy ich pracowników, jak osoby, szkoleniowcy, którzy zgłębili tajniki sprzedaży i którzy zdają sobie sprawę z tego, że obsługa klienta jest kluczowym elementem w procesie sprzedażowym.


Sala szkoleniowa
Author: Silicon Beach Training
Source: http://www.flickr.com
Właśnie dla pracowników działów, które obsługują klientów organizowane są szkolenia w tym zakresie. Nie da się ukryć, że coraz więcej firm z chęcią je wdraża we własnych punktach obsługi. Niesie to bowiem za sobą bardzo wiele korzyści dla przedsiębiorstwa, czy też samej marki. Przede wszystkim rośnie sama jakość obsługi klientów, a przy okazji spada procent reklamacji. Na szkoleniach są także przeprowadzane akcje mające na celu rozpoznanie i zniwelowanie trudnych sytuacji, dzięki czemu, już w kontakcie z realnym, trudnym klientem, są one zredukowane do minimum. Po szkoleniach pracownicy punktów obsługi mają większą świadomość marki i klienta, przez co zmienia się ich nastawienie i postawa w pracy. Sama firma w ten sposób buduje swój wizerunek, oparty na otwartości i wychodzeniu naprzeciw klientowi. Jednocześnie rośnie zaangażowanie samego pracownika oraz jego wydajność - sprawdź uczestnicy takich szkoleń uczą się profesjonalnej postawy względem klienta, rozwijają swoje umiejętności interpersonalne, szkolą się w zakresie komunikacji. Potrafią w zarodku zlikwidować trudne sytuacje oraz sprytnie dostosować się do klienta, z którym muszą prowadzić konwersację. Ważną rzeczą jest również odpowiednia reakcja na ataki i krytykę przez klienta. Jednym słowem - uczestnik szkolenia uczy się, jak odpowiednio podchodzić i rozmawiać z klientami. Tym bardziej na szkoleniach, podczas których teoria poparta jest praktyką, czyli ćwiczeniami, które pomogą zrozumieć sens "obsługa klienta szkolenie".
Tags: