Parę słów na temat tworzenia strategii marketingu treści

Aktualności

Kluczem budowania każdej komunikacji jest trafne wytypowanie celów, jakie będą stały za naszymi działaniami marketingowymi. A zatem przystępując do stworzenia strategii marketingowej powinniśmy odpowiedzieć na pytania - co chcemy osiągnąć za pomocą tworzonej treści, jakie problemy rozwiązać, pod jakim aspektem zmienić bądź wzmacniać swój wizerunek?

Strategie marketingowe - billboard na ulicy miasta
Author: West Midlands Police
Source: http://www.flickr.com
Istotnym elementem tworzenia każdej strategii marketingowej jest określenie grup odbiorców, do jakich chcielibyśmy kierować nasze działania. Każda grupa odbiorców ma inne oczekiwania, trochę inny język i pewien zestaw symboli komunikacyjnych. Tworząc strategie marketingowe ważne jest zatem wytypowanie oczekiwań komunikacyjnych konsumentów, w taki sposób aby zaprojektowany przekaz był skuteczny. Komunikat musi zawierać argumenty ważne dla każdej grupy, które oznaczają cenne dla nich profity. Poza tym, wykorzystując na przykład filmy reklamowe możemy trafiać do grup bezpośrednich - klientów, jak i grup pośrednich, jakie mają duży wpływ na decyzje zakupowe czy postrzeganie marki - dziennikarzy branżowych, ekspertów, ambasadorów marek czy blogerów.

Jeżeli mamy już określone grupy docelowe możemy przejść do formowania treści strategii marketingowej. Na tym etapie musimy określić charakter działań - decydujemy czy ma to być edukacja, informowanie, budowanie wizerunku, czy może kreowanie skojarzeń emocjonalnych.

Kolejny krok to określenie najważniejszych obszarów komunikacji, czyli typujemy kluczowe wiadomości, do których dopasowujemy cały obszar dialogu. Key messages, czyli właśnie te kluczowe wiadomości muszą nakłonić odbiorcę do określonych działań bądź zmiany sposobu myślenia w w obszarze istotnym dla naszej firmy. W etapie znaczącą rolę odgrywa dobór odpowiedniego języka i symboli. Aby odpowiednio dopasować treść ważne jest również rozpoznanie wartości, jakimi kieruje się dana grupa docelowa. Z tego obszaru tworzy się zestaw argumentów, które pomogą zrealizować cele reklamy.