Prawa marketingowe w praktyce, czyli w jaki sposób zwiększyć sprzedaż w czasach kryzysu

Aktualności

Z użyciem obrazu można skutecznie docierać do użytkowników. Nieistotne czy chodzi o utwory muzyczne czy o zaprezentowanie produktów, zawsze warto inwestować w porządny obraz i profesjonalne wykonanie. Dzisiaj nagrania tego typu stosuje się przy promowaniu różnorakich inicjatyw, a zapotrzebowanie na nie jest kolosalne, przez to na rynku nie brakuje takich usług. Trzeba wybrać te najlepsze dla siebie, by być zadowolonym z finalnego efektu.

fotka - usługi
Source: pixabay.com
W każdej sferze życia świetnie sprawdza się reklama, działanie według pewnych schematów daje większą szansę osiągnięcia obranego celu. Aby cel zrealizować ważnym jest mieć doradztwo marketingowe (zobacz koniecznie tę ofertę). Jakie? Specyficznie wybrane do potrzeb.

W sieci znajduje się wiele bardzo interesujących artykułów - jeżeli masz ochotę poznać następny - sprawdź na stronie a nie będziesz żałować!

Strategię marketingową można zestawić z produkcją filmową, obie określone są stałymi elementami. produkcja filmowa (przejdź na tę stronę) składa się z sześciu etapów, a więc – krok pierwszy to idea, tutaj bada się dany temat, zbiera koncepcje i każdego rodzaju sugestie, aby kolejno dokonać selekcji oraz zostawić tylko najlepsze rozwiązania. Drugim krokiem jest scenariusz, co ciekawe ma on stałą formę właściwie od chwili pojawienia się. Podczas tego etapu często tworzy się pomocnicze ilustracje, fotografie, a także wprowadza dźwięki muzyki, dzięki temu łatwiej sobie zwizualizować nastrój oraz tempo konkretnych scen. Koncepcja to krok następny, tutaj odpowiada się na zapytanie „jak”, a więc jak z zebranych materiałów określić charakter i klimat filmu. Na tym etapie planowany jest budżet, dobierane kostiumy, rekwizyty, tworzona scenografia oraz projektowana charakteryzacja, itp. Krok czwarty, to zwrot w kierunku scenariusza, tym razem dzielony będzie on na ujęcia. Tutaj określane są, tempo, inscenizacja, wybór obiektywów, ruch kamery, współgranie elementów wizualnych i dźwiękowych. Przedostatnim etapem są zdjęcia próbne, podczas których operator chce zaplanować oświetlenie, zrobić próbne zdjęcia, przedyskutować sceny z reżyserem. produkcja filmowa kończy się etapem postprodukcji, w której to nadchodzi czas dla montażystów, na stworzenie szkieletu filmu a także jego montaż. Strategie marketingowe rządzą się zbliżonymi prawami. Skupiają się głównie na odpowiedzi na cztery kluczowe pytania: co zamierzamy zrobić, kiedy, jak i za ile. Każda strategia oparta jest też o cele firmy, które z kolei opierają się o regułę SMART, która określa, iż cele muszą być konkretne, mierzalne, odpowiednie, realistyczne a take zamknięte w określonym przedziale czasu. Nieodzownym jest również ustalenie obowiązków rynkowych, które skupiają się na produkcie, jego dystrybucji, wartości oraz reklamie. Działając według planu, nawet działania kreatywne, a może szczególnie one mają szansę powodzenia.

Następny krok to wytypowanie najważniejszych obszarów komunikacji, a dokładniej określamy najważniejsze wiadomości, do których dopasowujemy wlaściwie obszar dialogu. Tak zwane “key messages”, czyli wspomniane kluczowe wiadomości powinny motywować odbiorcę stworzonej przez nas treści do odpowiednich działań czy zmiany sposobu myślenia w ważnym dla naszej firmy obszarze. Na tym etapie bardzo ważną rolę odgrywa dobór odpowiedniego stylu językowego i symboli komunikacyjnych. Aby odpowiednio dopasować treść trzeba dobrze rozpoznać wartości, jakimi kieruje się dana grupa docelowa. Z tego obszaru dobiera się zestaw argumentów, które mają zrealizować cele reklamy.